كوچك يا بزرگ كردن بخش :.اخبار
مراحل انجام تسویه حساب الکترونیکی با توجه به فعال‌سازی پیش‌خوان تسویه حساب سیستمی جهت فارغ التحصیلی دانشجویان در سامانه گلستان و امکان ایجاد درخواست الکترونیکی برای دانشجویان، مراحل زیر جهت انجام امور مربوطه مطابق با قوانین و مقررات به شرح زیر به اعلام می‌شود.
  1. دانشجو در پیشخوان "درخواست بررسی مشکلات آموزشی" در نوع درخواست "درخواست تسویه حساب "نسبت به ثبت درخواست اقدام می‌نماید.
  1. کارشناس آموزش با کد خدمت 3 نسبت به بررسی درخواست اقدام می‌نماید و در صورت تایید، کارت دانشجویی ابطال می‌شود. (ابطال شدن کارت در پردازش 12230 مشخص است و به صورت اتوماتیک با تایید کارشناس آموزش مرکز در پیش خوان خدمت به انجام می رسد ).
  1. به محض ابطال کارت، هر یک از کاربران تعریف شده در مراحل تسویه (21 مورد  کاربر تعریف شده توسط کاربران ارشد مراکز ) در پردازش 12250 می توانند نسبت به تایید مراحل تسویه خود برای دانشجو مربوطه اقدام نمایند. لازم به ذکر است کاربران تعریف شده در مراحل تسویه می بایست روزانه نسبت به مشاهده و بررسی درخواست‌ها در این پردازش اقدام نمایند. برای هر کاربر قبلا توسط کاربر ارشد استان مطابق با قوانین اعلام شده، سطح دسترسی تسویه در پردازش تعریف کاربران اختصاص داده شده است.
  1. در صورتی که مراحل 3 به طور کامل انجام شده باشد، درخواست تسویه در پیش‌خوان‌ خدمت برای کاربر فارغ التحصیلان مرکز با خدمت 13 فعال می‌شود. در این بخش کاربر با انتخاب علامت مانیتور در پیش‌خوان خدمت، وارد پردازش 12260 شده و در صورت اعمال گزینه تایید نهایی در پردازش مذکور  و تیک تایید در صفحه اصلی  پیش‌خوان، دانشجو جهت تسویه مورد تایید قرار می‌گیرد و درخواست به مرحله تایید رئیس مرکز  ارسال می‌شود.
  1. در این مرحله ریاست مرکز با خدمت اجرایی 6 نسبت به بررسی درخواست اقدام نموده و پس از تایید، اتمام مرحله تسویه به انجام می‌رسد.
با توجه به اینکه ثبت درخواست تنها توسط دانشجویانی قابل انجام است که فارغ‌التحصیل نشده‌اند، ضروری است حداکثر تا تاریخ 30/11/99 برای دانشجویان فارغ‌التحصیل نسبت به صدور گواهی فارغ‌التحصیلی اقدام شود. از تاریخ مزبور به بعد کنترل صدور گواهی منوط به ثبت تسویه حساب سیستمی می‌شود.
 
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر