یکشنبه 12 مهر 1394 تاریخچه دانشگاه

دانشگاه پیام نور خوی از نظر موقعیت جغرافیایی در محدوده غرب شهرستان خوی واقع شده است. این دانشگاه در کنار سایر دانشگاههای شهر مانند دانشکده علوم قرآنی، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشکده پرستاری، تربیت معلم،دانشکده فنی و حرفه ای و سایر موسسات آموزشی عالی توانسته است در جهت ارتقای سطح علوم و فنون نیاز علاقه مندان و پویندگان علم و دانش را در این خطه برآورده سازد و در این مسیر گامهای موثری را بردارد. مسئولین دلسوز و کارآمد دانشگاه پیام نور همگام با سایر موسسات آموزش عالی در پیشبرد اهداف نظام جمهوری اسلامی در زمینه تامین نیروی انسانی ماهر و متخصص و کارآمد مورد نیاز سازمانها و نهادهای جامعه موفق بوده اند.
دانشگاه پیام نورمرکز خوی با36 سال سابقه، فعالیت آموزشی خود را از سال 1356 تحت عنوان دانشگاه آزاد ایران سابق با تعداد 200 نفر دانشجو آغاز نمود. پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و در اجرای مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال 1359 با چندین دانشگاه و موسسه آموزش عالی دیگر ادغام گردید.
در ادامه روند آموزشی تحت عناوین مجتمع ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه علامه طباطبایی تغییر نام داده و نهایتا" در سال 1367 با نام دانشگاه پیام نور (آموزش از راه دور) دوره جدید فعالیت های آموزشی خود را با تاسیس چهار رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی در رشته های شیمی ، ریاضی ، علوم تربیتی و زبان و ادبیات فارسی آغاز کرد. با دایر شدن رشته های جدید و افزایش جمعیت دانشجویی توسعه فضا های فیزیکی و آموزشی دانشگاه از 870 متر مربع در سال 56 به بیش از 8200 متر مربع در مساحت اعیان و در عرصه نیز از 2/5 هکتار به 15 هکتار رسیده است .
در حال حاضر این مرکز در 45 رشته تحصیلی در چهار گروه علوم انسانی، علوم پایه، کشاورزی و فنی و مهندسی و کارشناسی ارشد فعالیت می نماید و دارای سه ساختمان اداری و آموزشی، سالن آمفی تئاتر، کارگاه کتابداری و آزمایشگاههای رشته شیمی، فیزیک، زیست شناسی، زمین شناسی، کامپیوتر، الکترونیک دیجیتال، کتابخانه و قرائت خانه خواهران و برادران می باشد .
 
امتیاز دهی